Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Gazdasági blogszemle

Nincs megjeleníthető elem

Hirdetés

Bónusz Brigád

Szekszárd és környéke minőségi helyi termék

Ma este színház!

Miért olyan átkozottul vacak Magyarországon élni?

MTI Hírfelhasználás

Magyar Bloggerszövetség

A világon a legrosszabb fogyasztói bizalmi mutatót produkáltuk

2012. május 2., 15:32 – Szerző: Boross Bence

Magyarországon 32 pont a fogyasztói bizalmi index. Ez a világon a legalacsonyabb mutató a közvetlenül előttünk helyet foglaló Görögország, Portugália, Horvátország, Olaszország, Dél-Korea és Franciaország mögött. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat 2012. februári felmérése.

Az indexet a fogyasztók személyes pénzügyi helyzetére, illetve országukban a munkahelyi kilátásokra vonatkozó véleménye, valamint a jelen időszak vásárlás szempontjából való megítélése alapján számítják. Ahol 100 pont fölé kerül, ott optimista a fogyasztói közhangulat, míg 100 alatt inkább pesszimista.

A magyar mutató most 2 ponttal magasabb, mint a tavalyi negyedik  negyedévben mért 30-as index. Előtte a harmadik negyedévi felmérés eredménye 37 pont. Európában az idei első negyedév fogyasztói bizalmi indexének átlaga 72 pont, a vizsgált huszonhét ország mutatói alapján.

Magyarországon az index három összetevője közül viszonylag legkedvezőbb a helyzet az anyagiaknál: Legutóbb a megkérdezett magyarok 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy személyes pénzügyi helyzete a következő tizenkét hónap során, ha nem is kiváló, de jó lesz. „Nem olyan jó”, vélekedett 39, illetve „rossz”, mondta 47 százalék. További 3 százalék nem tudta eldönteni.

Itthon a munkahelyi kilátásokat, szintén az előttünk álló tizenkét hónapban a válaszadók közül senki sem tartja kitűnőnek, és csak 3 százalék jónak. Nem olyan jó 20, míg rossz 76 százalék szerint. „Nem tudom” – mondta 1 százalék.

„Tekintettel az árakra és az ön személyes pénzügyi helyzetére, a mostani időszak megfelel arra, hogy megvásárolja, amit szeretne és amire szüksége van?” A kérdésre a magyar megkérdezettek közül szintén senki sem válaszolta, hogy kitűnően alkalmas a jelenlegi időszak, 10 százalék szerint pedig jó. Viszont 36 százalék úgy látja, hogy nem olyan jó, 53 szerint pedig rossz. További 1 százalék nem tudta eldönteni.

A háztartások világszerte személyes helyzetük javulását tapasztalják a munkahelyekkel és saját pénzügyi kilátásaikkal kapcsolatban. Ezt különösen az USA-ban és Ázsiában tükrözi a növekvő fogyasztói bizalom, valamint a tetszés szerinti költésre való hajlandóság. Amíg az európai országok átlagos fogyasztói bizalmi indexe 72 az első negyedévben, addig ötvenhat ország globális átlaga 94. Ilyen magas, 94 pontos globális átlagot ezt megelőzően, utoljára 2007. harmadik negyedévben mértek. Európában a legnagyobb fogyasztói bizalmi indexet a következő országokban mérte a Nielsen: Norvégia 99, Dánia 95, Németország 90, Svájc és Törökország 87-87, Ausztria és Hollandia 86-86 pont. Világszerte legmagasabb a fogyasztói bizalmi index Indiában (123 pont), Szaúd-Arábiában (119) és Indonéziában (118). A nagy fejlődő országok közül Kína és Brazília mutatója egyaránt 110, Oroszországé pedig 84 pont.

Forrás: Világgazdaság, 2012. május 2.

Címkék: magyarország nielsen pesszimizmus bizalom 2012 kilátások várakozások fogyasztói bizalmi index

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://veresenkomoly.blog.hu/api/trackback/id/tr454484482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása